Întreprinderile mari, dar și mici, care se bazează pe gigantul de comerț electronic Amazon pentru a-și vinde produsele și-au unit forțele, pentru a contesta puterea de monopol a acestuia.
Coaliția pentru comerț online responsabil va face lobby pe lângă guverne pentru a reglementa puterea de cumpărare online a Amazon.
“Credem că Amazon a fost lăsat în mare măsură să treacă”, a declarat Damien Geradin, unul dintre cofondatorii care conduc coaliția. Amanda Lewis este cel de-al doilea cofondator, fostă membră a personalului comisiei antitrust din cadrul Comitetului Judiciar al Camerei Reprezentanților. Al treilea cofondator este Tom Smith de la Geradin Partners.
Coaliția nu a anunțat încă public numele membrilor, dar, potrivit organizatorilor, mai multe companii s-au alăturat, de la o mare companie cotată la bursă la mici vânzători terți. Teama de represalii din partea Amazon este o problemă, spun ei.
Opinie avizată
“Datorită puterii de monopol pe care Amazon o are asupra vânzătorilor de pe platforma lor, aceștia pot suspenda în mod arbitrar vânzătorii, pot crește sau modifica taxele și își pot oferi singuri acces la informații și instrumente care nu sunt disponibile pentru antreprenorii din întreaga țară”, a declarat reprezentantul american David Cicilline, D-R.I., fost șef al subcomisiei antitrust din Camera Juridică în ultimul Congres. “Aplaud crearea unei coaliții de vânzători care să respingă aceste politici”.
Coaliția se formează în condițiile în care guvernele mondiale fac și ele eforturi, la rândul lor, pentru a ține în frâu Amazon.
Comisia Federală pentru Comerț din SUA investighează comportamentul potențial anticoncurențial al Amazon.
Uniunea Europeană (UE) lucrează la punerea în aplicare a Legii privind piețele digitale, care este o legislație antitrust menită să dețină un control mai mare asupra practicilor comerciale ale companiilor tehnologice “gatekeeper”, cum ar fi Amazon, Apple, Alphabet’s Google și Meta Platforms. Și Marea Britanie are în vedere o măsură similară pentru industria tehnologică.