S-a întâmplat în zilele noastre, la Londra, unde Hotelul Ritz și-a cerut scuze pentru interzicerea părului afro la locul de muncă. Despre ce este vorba mai exact, în cele ce urmează.
Hotelul Ritz și-a cerut scuze unui candidat la un loc de muncă, Jurelle Jules, căruia i-a fost trimisă o politică de îngrijire a personalului în care se preciza că "părul cu țepi sau afro" era interzis.

Jules a aplicat la hotelul Ritz pentru a deveni supraveghetor de rezervări la restaurantul de 5 stele.

În cadrul ultimei runde de înscrieri, i s-a trimis "politica de îngrijire".
Potențialul angajat și-a retras rapid candidatura, spune el, citat de media externă, "șocat și dezamăgit".
Apoi, nu a stat mult pe gânduri și a contactat parlamentarul local, pentru a relata cu ce s-a confruntat la aplicarea pe postul dat.
Între timp, a primit un telefon de la șefii Ritz, care susțineau că documentele emise fuseseră aprobate de stilistul lor de culoare.
În timp ce a fost intervievat marți în cadrul emisiunii Good Morning de la ITV, el a declarat:
"Cea mai mare îngrijorare a mea a fost că a fost făcută în 2023 și mă simt ca și cum limbajul folosit pentru ceva din anii '70, ceva cu care bunicii mei au trebuit să se confrunte când au venit aici".
"Am simțit că majoritatea companiilor în care am fost nu au avut astfel de politici și a fost destul de surprinzător să văd așa ceva. A fost deconcertant și pentru mine".
Dezamăgire
El a continuat spunând:
"A fost mai mult limbajul care a fost folosit, limbajul ar fi putut fi nediscriminatoriu, ar fi putut spune lungimea părului și aș fi fost de acord cu asta".
"Dar problema este că mă gândesc că am fiice și acum că trebuie să fie abordate cu locuri de muncă care le discriminează înainte de a putea intra în aceste roluri".

Punctul de vedere al hotelului
În acest caz, punctul de vedere al hptelului nu a întârziat să apară. Astfel, un purtător de cuvânt al Hotelului Ritz a declarat pentru Evening Standard că nu aprobă discriminarea sub nicio formă și că “în urma investigației, s-a descoperit că o politică de îngrijire neactualizată și incorectă a fost trimisă domnului Jules”.
"Am luat legătura direct cu domnul Jules pentru a-i prezenta scuzele noastre fără rezerve pentru această eroare și suntem bucuroși că a fost de acord să își reprogrameze interviul cu noi".
"Așteptăm cu nerăbdare să avem ocazia de a-l întâlni pe domnul Jules în persoană la hotel mai târziu în această săptămână".
Concluzie
Două aspecte pot fi observate în articolul de azi: personajul principal știe să își ceară drepturile și doi, omul căruia i-a dat votul l-a ajutat. Un exemplu, în rest, no comments.